Català

Epíleg

Corea del Sud és un país divers on les oportunitats de turisme són inmenses. El país té quatre estacions ben marcades i tot té un aspecte ben diferent depenent si és primavera, estiu, tardor o hivern.

Una cosa que ens fa tot molt més fàcil, per a nosaltres que no som coreans, és que en el grup sempre podem comptar amb la inestimable ajuda de coreans ajudant-nos en qualsevol punt del camí on pot semblar que ens perdem. Tot i que hi ha la barrera del llenguatge, els coreans SEMPRE ajuden i fan de tot per aconseguir-ho. A part de l'experiènciapersonal, hem estat testimonis de veure coreans caminant més d'un kilòmetre de més per mostrar el camí correcte (inclús sent aquest camí un carrer en línia recta!). En altres ocasions, ells han dit "seguiu-me, jo agafo el mateix autobús, i us diré on heu de baixar".

Evidentment també hi ha coses que es poden millorar. Si no parleu res de coreà, segurament us trobereu amb algunes situacions una mica complicades. Per exemple, a l'hora d'escollir menjar del menú en un restaurant, tot escrit en coreà, per als membres d'aquest grup, inclús després d'uns mesos estant a Corea, ha estat difícil. Recomanem als turistes que intentin aprendre 4 coses bàsiques de coreà, com llegir els caràcters, i els noms d'alguns plans abans d'arribar a Corea. Per altra banda, el sistema de la xarxa de metro i les estacions són algunes de les més fàcils de dominar que hem vist. Totes elles tenen indicacions tant en coreà com en anglès, i també algunes en xinès i japonès. És fàcil trobar el camí on hem d'anar.

En resum, si voleu viure les incomptables riques cultures d'Àsia, recomanem Corea, la qual no ha estat gaire alterada pel turisme i manté l'escència, la tradició i les velles costums.

Volem agrair intesnament a la gent de la Korea National Tourism Organization i Brand Leaders Project els quals han fet possible tota aquesta experìencia.

Esquí a Corea!

Pel nostre últim viatge havíem d'anar a fer una estada en un temple budista. És una bona experiència i una bona oportunitat per veure bonics paissatges i respirar un bon ambient. Però ja havíem fet estada en temple i volíem alguna experiència més emocionant, així que vam decidir anar a esquiar!

Vam mirar alguns complexos prop de Seül. N'hi ha molts, tots bons. Vam escollir el Vivaldi Park, bastant popular i nou.

Per anar-hi és millor reservar el forfait i l'equipament a través de la seva pàgina web. Així que només ens caliar agafar l'autocar al matí. Hi ha diversos llocs on es pot agafar, així que és prou fàcil d'anar-hi si esteu a Seül o voltants.

Vam agafar el bus a les 9 del matí i a les 10:30 ja érem allà. Fantàstic, perquè era dijous i no hi havia garie tràfic.

Així doncs, un cop arribats vam esmorzar i vam llogar l'equipament. Les pistes d'esquí tenen diferents nivells de dificultat. I noms ben originals: estils musicals!

Vam començar esquiant a la pista 'Blues'. Prou bé per començar. Però hi havia bastanta gent practicant, així que vam provar la 'Ballad', que era més inclinada i més llarga. Vam seguir practicant and acostumant-nos als esquís i les taules d'snowboard.

També vam voler provar altres nivells de dificultat, així que vam anar cap a la 'Jazz', 'Funky', i finalment el repte de la 'Techno'. Vam caure diverses vegades, però va ser molt divertit!

Després de menjar una mica (el resort està ple de llocs on menjar, no només coreà, tambñe fastfood i cafeteries), estàvem prou cansats i s'ens acabava el temps. Així que vam retornar el material i vam agafar el us de tornada a casa.

Corea s'està convertint en un bon lloc per esquiar. Hi ha diversos resorts i tots ells són prou bons. Podem trobar-hi tot el que cal per passar un bon dia a la neu. I els preus també són molt bons. No us ho penseu dues vegades i aneu a esquiar a Corea! Molts dels complexos estàn preparats per esquí nocturn! S'ha de provar la propera vegada!!

German Traditional Christmas Market

Aquest darrer cap de setmana vam anar al mercat tradicional nadalent alemany. Situat a la sortida de metro de l'estació de Hansung University.

Allà l'ambient era purament nadalent: Una coral infantil, un gran arbre de Nadal, i bones olors de salsitxes i gofres. També bona cervesa i un vi calent ideal per combatre el fred aquests dies.

El mercat en si, ens va samblar molt més petit del que ens esperàvem. Així que vam marxar aviat i vam anar cap a Hyehwea, a la zona de Dehagno. Aquell lloc està ple d'escoles d'art dramàtic que mostren les seves obres de teare per molt bons preus. Tambñe hi podem trobar restaurants de tot tipus. Les botigues són interessants i en defitiva, es pot dir que és una bona zona per comprar-hi roba, calçat i alguns regals bonics, especialment en aquestes dates nadalenques!!

Viatge a Incheon

Aquí ens trobem de nou amb el nostre 3r viatge per Corea del Sud. Aquesta vegada vam anar al barri xinès, o més conegut com China Town, a la ciutat d'Incheon. I Ben a prop, a l'illa de Wolmi.

Arribar a Incheon només cal agafar la línia 1 de metro i baixar a l'última parada que es diu Incheon. Des de la Hankuk University Of Foreign Studies es triga sobre una hora i mitja.

Primer vam anar a un centre cultural-museu on vam poder veure i apreciar antiquetats xineses i ens vam divertir una estona provant-nos roba tradicional xinesa.

Després, amb la gana, vam anar a dinar a un bon restaurant xinès. Jjajjangmyeon i porc agredolç. Tot molt bo.

Més tard vam passejar per China Town. Un barri molt interessant amb parets decorades, i establiments amb un marcat estil xinès. Es respira molta tradició.

Ben a prop hi ha el Parc de la llibertat. On s'hi troben diversos monuments i dedicatòries a la guerra de Corea. Sent tardor, vam gaudir de la bellesa de la vegetació i dels colors dels arbres.

Al parc vam trobar-nos amb un grup de nens i uns monitors que ens van convidar a jugar amb ells a jocs infantils coreans. Va ser una bona i divertida experiència.

Més tard ens vam trobar un artista que explicava que pintava en paper d'arròs. Com que érem els únics estrangers, ens va cridar i ens va regalar un dels dibuixos que tot just havia acabat de pintar.

Al vespre vam anar a veure l'illa de Wolmi.

Wolmi està a tocar de Incheon, i amb bus només es triga 10 minuts.

A l'illa de wolmi hi trobem un parc d'atraccions estil fira, que destaca per dos atraccions en especial. El Disco i el Viking. Vam decidir pujar al Viking, quina passada!

Després vam fer un passeig pel port, on es veuen alguns vaixells a l'horitzó i petites barques de pesca.

A la nit era hora de tornar cap a Incheon altra vegada, on vam menjar en un restaurant de Mandu petit però bò i força popular.

I aquí un petit resum del viatget...

Gwanaksan

Gwanaksan és la muntanya que queda darrera el campus de la Seoul National University i amb el complex nacional governamental de Gwacheona l'est. El nom de la munyana vol dir literlament 'Muntanya del cim en forma de barret'. El Gwanaksan té un tamay considerable que marca el límit sud de Seül i té 629 metres d'alçada.

Vam agafar la ruta general, la qual començar prop de la Seoul National University. Per arribar allà podem arribar-hi en metro fins la parada amb el mateix nom. Línia 2, sortida 3. I un cop allà hi ha dues bones maneres d'arribar a l'entrada de la muntanya. En bus o en taxi. Si hi aneu en cap de setmana és possible que us trobeu una bona cua de gent fent cua per agafar el bus, de manera que si sou 4 persones, agafar un taxi és una opció econòmica i us evitarà la llarga cua i espera del bus.

Un cop a l'entrada del parc, només cal començar a caminar. La primera meitat del camí és prou fàcil, però a mesura que anem avançant, començarem a notar una bona inclinació. Les vistes són realment maques, i encara que en alguns moments pot resultar una mica dur, val la pena pujar-hi a qualsevol estació de l'any.

Al cim de la muntanya podem veure el temple budista de Yeonjudae, el centre de Seül, i el riu Han.

Al tornar, vam tenir la merscuda recompensa en forma de deliciós dinar al restaurant Shigul Bossam, prop de l'estació de Sadang, sortida 13. Allà vam menjar bossam, que va resultar tan bo que vam acabar repetint!

Aquesta experiència de muntanyisme a Corea va ser esplèndida, tot i ser un recorregut bastant cansat ja que no estem acostumats a l'exercici. Veure els colors dels arbres durant la tardor és espectacularment bonic, i l'aire fresc ens va donar prou energia per continuar fins cim.

Rutes:
Des de l'entrada a la Seoul Nat. Univ. (11'3km, 4 hores) Siheung-dong (11km, 3:30 hores), Parc d'atraccions d'Anyang (12km, 4:30 hores)

Com arribar-hi
Metro: Seoul National University. Línia 2. Agafar el bus 95, 25, 94, 121, 289, 303, 55-2, 114, 142 o 289-1 fins l'entrada de la Seoul National university.

Més fotos de l'excursió al Gwanaksan.
Gwanaksan

Seoul Dream Forest

Quan l'estrès i la pressió de la urbanita Seül ens absorveix les nostres reserves d'energia, va bé fer una parada al Seoul Dream Forest. Ubicat al nord de Seül, aquest parc és el 4t més gran de la ciutat. La primavera i la tardor són els millors moments per visitar el parc. El paissatge està ple d'arbres, flor de cirerer, i inclús arbres de bambú!

Un cop al parc, aviat ens podem adonar de l'observatori al cim del parc, i un cop allà, veurem que va ser una de les localitzacions utilitzades per al rodatge de l'exitosa sèrie de televisió Iris. A dalt de tot de l'observatori, la visita del qual és gratuïta, ens dóna unes esplèndides vistes no només del parc, sinó també dels voltants.

Com arribar-hi?
Des de la Hankuk University Of Foreign Studies, agafar el bus 147 en direcció nord-est. Mira el trajecte!

Dalt de l'observatori, localització del rodatge d'Iris.

L'Atti Team al Dream Forest, de nit.

Així que si voleu gaudir d'unes hores de relax, o en companyia de la parella, família o amics, assegureu-vos d'anar al Seoul Dream Forest. Antigament era un parc d'atraccions.  Si el passeig us obre la gana, fora del parc hi ha diverses opcions de restaurants. La nostra elecció va ser un deliciós restaurant de Samgyeobsal, porc a la planxa, que ens va deixar el paladar i la panxa ben satisfets.